Puikot viuhuu....

1246886.jpg

Heartland lace shawl ruskeasta alpakasta
Lankaa kului jonkun verran yli 100 g
Valmistui 6,0 pyöröpuikoilla

Tämän sai tilattua ilmaiseksi sähköpostilla (nettisivuilta löytää mailin), ja olen eriiittäin tyytyväinen. Valmistui suht nopeaan, lanka oli ihanaa neuloa, malli sellainen, ettei tarvinnut katsoa koko ajan ohjetta. Kunhan tarkasti aina rivin alussa, että miten se menikään.. Muutaman rivin jouduin purkamaan, kun tein ylimääräisiä langankiertoa tai jätin tekemättä. Mutta hermot säilyivät! :)
Tästä tuli tarpeeksi iso - ja tarpeeksi lämmin! Ja ihan minulle itselleni...


Puikoilla viuhuu myös yksi sukkapari - joista taisi tulla ihan liian pienet. Yhdet vauvantossut ovat jo valmistuneet.. Ja mihin nämä menee... Tänne. Paljonhan on näitä "keräyksiä", esim. SPR:n neulontakamppanja. Sinne varmasti tulee paljon neulomuksia, siksi minä osallistun vähän pienempiin keräyksiin. Itse olen ollut lastenosastolla muutama kesä sitten töissä, ja kyllä siellä aika huonot vaatevalikoimat oli... Näihin saa hyvin käytettyä langanloppuja, sekä lankoja jotka ei enää omaa silmää miellytä. Ainut ongelma tässä on se, että minulla ei ole kunnollista käsitystä, minkä kokoinen vastasyntyneen jalka on, enkä ole mistään netistä/lehdistä löytänyt vinkkiä asiaan. Onko 70 senttiselle tehty sukka kovin paljon liian iso vastasyntyneelle?